Youtube is het populairste social media-kanaal onder geïnteresseerden in schoonmaak. Dat blijkt uit onderzoek van de onderzoeksafdeling van Amsterdam RAI in het kader van de vakbeurs ISSA/INTERCLEAN Amsterdam.
Daarnaast vinden zij vakbladen, websites en vakbeurzen de belangrijkste manieren om zich op de hoogte te houden van ontwikkelingen op het gebied van schoonmaaktechnologie. Er waren meerdere antwoorden mogelijk. Vakbladen scoren met 72 procent van de ondervraagden hoog. Ook bij de vraag ‘welke van de communicatiemiddelen is voor u het meest waardevol om informatie op te zoeken over uw vakgebied?' is dat het geval. Ook daar worden vakbeurzen en websites volop genoemd. ISSA/Interclean vroeg ook aan de geïnteresseerden in de schoonmaak van welke vormen van social media zij wel eens gebruikmaken. Youtube wordt met 58 procent het meeste genoemd, waarna LinkedIn met 37 procent volgt. En waar Hyves overall in Nederland nog wel eens wordt afgeschreven, scoort deze bij schoonmaakminnend Nederland met 34 procent nog steeds goed. Windows Live Messenger (32 procent) en Facebook (29 procent) volgen op de voet.
Van welke vormen van social media maakt u weleens gebruik?
Youtube 58%
LinkedIn 37%
Hyves 34%
Windows Live messenger 32%
Facebook 29%
Weblogs 24%
Forum 21%
Twitter 16%
Flickr 4%
Crowdsourcing 3%