Werknemers van de Universiteit van Tilburg (UvT) zijn ontevreden over de kwaliteit van de schoonmaak. Oorzaak zou de nieuwe schoonmaakaanpak zijn. Dat blijkt uit de Organisatiemonitor: een enquête onder UvT-personeel.
In de Organisatiemonitor worden zeven zogenoemde servicegebieden onderzocht: onderzoeksondersteuning, onderwijsondersteuning, ict, human resources, communicatie en marketing, finance en facility services. Op alle terreinen zijn verbeterpunten zichtbaar. Maar ondanks de kritiek is de tevredenheid over de dienstverlening wel gestegen: van een 6,9 in 2010 naar een 7,2.
Technische kwaliteit
Vooral over de kwaliteit van de schoonmaak heeft het personeel veel klachten, stelt Universonline. Over de reiniging in het sportcentrum en in Academia zijn de werknemers het minst tevreden. Ook is er kritiek over de schoonmaak van de eigen werkplek. De UvT stelt in een reactie op het rapport: "Dit was deels voorzien. Bij de laatste aanbesteding is erg gekoerst op een laag kostenniveau. Bij een benchmark van de technische kwaliteit van de schoonmaak eindigen wij op plaats 3 bij een vergelijking van 1500 bedrijven. Mogelijk dat de nieuwe aanpak waarbij alleen schoongemaakt wordt, wat schoongemaakt móét worden en waarbij schoonmakers veelal buiten de kantoortijden schoonmaken, ervoor zorgt dat mensen gaan denken dat er niet schoongemaakt wordt."