Facilicom Services Group kijkt terug op een succesvolle implementatie van het ERP-bedrijfssysteem SAP binnen de schoonmaakdivisie.
Op termijn worden alle ICT-systemen voor bedrijfsvoering, klantrelaties en human resources van alle divisies van Facilicom overgezet naar een centraal SAP-systeem. Martine Geurts – vice-president van Facilicom – zegt: "We zijn trots dat de implementatie van het nieuwe ERP-systeem bijzonder goed is verlopen en positief is ontvangen."
Meer efficiency
Doordat Facilicom ruim zeven jaar terug heeft besloten om haar bedrijfssystemen te vervangen, was de dienstverlener ook in staat alle bedrijfsprocessen weer eens tegen het licht te houden en waar mogelijk nieuwe methoden en middelen in te voeren. Deze nieuwe methoden en middelen dienen te zorgen voor meer efficiency en een betere ondersteuning van de bedrijfsvoering.
De implementatie van SAP in combinatie met het gebruik van Ipads maakt het voor Facilicom en zijn divisies mogelijk eenvoudiger apps te introduceren die voor zowel de klant als de eigen medewerkers processen makkelijker en inzichtelijker maken. Geurts: "Daarbij kun je denken aan een app voor tijdschrijven, het bestellen van producten maar ook het eenvoudiger en inzichtelijk maken van de kwaliteitsinspectie. Door het aanbieden van deze veelal 'real time' informatie kunnen wij onze klanten – maar ook onze eigen medewerkers – optimaal inzicht geven in data die het aansturen van een facilitaire organisatie met zich meebrengt."
iPads
Om de medewerkers binnen Facilicom makkelijk gebruik te laten maken van de apps zijn een kleine driehonderd iPads uitgegeven. Dit zorgt ervoor dat medewerkers sneller en nauwkeuriger werken en het bespaart veel papier, wat weer bij moet dragen aan de mvo-doelstellingen van Facilicom.