Veel Gom-medewerkers hebben inmiddels de training hostmanship gevolgd. Daarom stuurde het bedrijf een mystery guest naar Nationale Nederlanden, een van de opdrachtgevers van Gom.
De eerste indruk van de mystery guest was goed, stelt Gom. Hij werd direct erg gastvrij ontvangen met een kopje koffie en een gebakje. Vervolgens ging hij op de route van verschillende taken zitten en wachtte af tot een medewerker langs kwam om zijn werkplek schoon te maken. Uiteraard wisten de medewerkers van niets.
Oprechte interesse
Er ontstond een aantal leuke ontmoetingen, waarbij alle medewerkers volgens Gom zeer vriendelijk overkwamen. "Eén medewerker bracht hostmanship op een bijzondere manier in de praktijk. De Gom-medewerker kwam aanlopen en begroette de mystery guest vriendelijk. Terwijl hij een nieuwe zak in de prullenbak deed vroeg hij – oprecht geïnteresseerd – hoe de dag was geweest. Vervolgens vertelde hij dat hij later terug zou komen om het bureau nog schoon te maken. Daarna wenste hij de mystery guest nog een fijne avond en vertrok. Een mooi voorbeeld van hostmanship."
De mystery guest was onder de indruk van de houding en betrokkenheid van de Gom-medewerkers, besluit het bedrijf. Reden voor Gom de hostmanship-trainingen voort te zetten.