De facilitaire sector start met digitaliseren, stelt schoonmaakbedrijf Marcella in Diemen. Het bedrijf is te spreken over de kwaliteit en de duidelijkheid van MoreApp, een tool om mobiele formulieren mee te maken.
Eigenaar Barry La Pierre vertelt over de digitalisering van Marcella en de digitale werkbon: "Onze klanten zijn vooral woningbouwverenigingen, gemeenten, scholen en kantoren. Naast de vaste werkzaamheden die we daar uitvoeren krijgen we ook geregeld extra werk zoals het verwijderen van graffiti."
Formulieren
Deze werkzaamheden krijgt Marcella per e-mail of SMS door. "Dit werkte niet optimaal", zegt La Pierre. "Vandaar dat ik op zoek ging naar een digitale werkbon."
De eigenaar vervolgt: "Het aantal MoreApp-gebruikers breiden we snel uit, het liefste werken we altijd met de app. We stellen voor iedere woningbouwvereniging een apart formulier op."
Hij noemt woningcorporatie Woonwaard als voorbeeld. "Zodra er daar wat is gebeurd, vullen ze een formulier in. Ik krijg direct een mail en Woonwaard krijgt een kopie. Al het extra werk komt zo netjes in één standaard binnen. Onze contactpersoon bij Woonwaard geeft ook meteen aan of we het werk meteen moeten oppakken ja of nee."
Zwart op wit
Een groot voordeel voor Marcella is dat de opdrachten die het binnenkrijgt meteen vast staan, zegt La Pierre. "Alle partijen hebben het zo zwart op wit. Zo werkt een onderaannemer van ons ook met de app. Is hij klaar met een woning, dan vult hij het adres en het aantal uren dat hij er gewerkt heeft in. Aan de hand hiervan kan er meteen gefactureerd worden."