Zit er weinig vernieuwing in de schoonmaakbranche? Niet als het aan de jonge hondenclub van ISSA/Interclean ligt. Young cleaning professionals bestormen de wereld. In aanloop naar de beurs spreken we met acht ambassadeurs. Vandaag Mathijs Burgman (27), operationeel medewerker van Burgman Supply.
Wat maakt jou tot een young professional?
"De nieuwe generatie die de professionalisering van Burgman Supply naar de 'next level' brengt."
Hoe kijk je als jonge schoonmaakprofessional tegen de sector aan?
"Dat er nog steeds tegen de schoonmaaksector denigrerend wordt aangekeken. Ik wil hier een bijdrage aan leveren door een professionaliseringsslag te maken."
Wat zou er beter/anders kunnen?
"Een transparante aanbieding die beter aansluit op de wens van de opdrachtgever."
Wat is goed en moet vooral zo blijven?
"Het image van de branche is de laatste jaren fors verbeterd. Deze ontwikkeling moet door blijven gaan."
Innoveert de sector wat jou betreft genoeg?
"Nee. Dat blijft erg lastig in de branche, omdat de werkzaamheden vooral handwerk zijn. Het is erg lastig om dit te innoveren."
Waarin verschilt de jonge ten opzichte van de oudere generatie?
"Vele jaren is er geïnvesteerd in sales, P&O, front- en back-office. Mijn visie is het door voeren van digitalisering binnen het bedrijf. Denk onder meer aan e-commerce"
Wat is volgens jou de belangrijkste trend in schoonmaak?
"Door de economische situatie heeft er verschuiving plaats van in- en uitbesteding."
Waar ben je op ISSA/Interclean specifiek naar op zoek?
"Wij zijn altijd opzoek naar noviteiten en innovaties op beurzen."
Lees ook:
Damian Armitage: 'Maak deze branche meer sexy'
Laurens Metternich: 'Nederlandse schoonmaakindustrie hoort bij absolute wereldtop'
Martine Mallee: 'Trots terugbrengen in de schoonmaakbranche'
Dick van Dijk: 'Schoonmaakwerk niet alleen beter, maar ook leuker maken'
Martin Kennis: 'Niets in de schoonmaaksector moet hetzelfde blijven'
Het volledige dossier over ISSA/Interclean Amsterdam 2014