De nieuwe website van Stichting Bedrijfstakpensioenfonds voor het Schoonmaak- en Glazenwassersbedrijf (BPF Schoonmaak), www.pensioenschoonmaak.nl, is genomineerd voor de prijs Beste website 2014.
Stichting Bedrijfstakpensioenfonds voor het Schoonmaak- en Glazenwassersbedrijf (BPF Schoonmaak) regelt de pensioenen voor werknemers en oud-werknemers in het schoonmaak- en glazenwassersbedrijf.
Volledig herschreven
BPF Schoonmaak zegt zoveel mogelijk gebruikt duidelijke taal in alle communicatiemiddelen te gebruiken. Elly Kwakkelstein, uitvoerend bestuur BPF Schoonmaak: “Voor de nieuwe website zijn alle teksten volledig herschreven. Omdat sommige pensioenkwesties zich soms lastig laten omschrijven, is daarom ook de structuur veranderd.”
Drie niveaus
De nieuwe website is ingedeeld in 3 niveaus. Kwakkelstein: “Op het 1e niveau vinden de bezoekers in duidelijke taal direct antwoord op hun vragen. Als een onderwerp meer uitleg vraagt, kunnen de bezoekers doorklikken naar het 2e niveau. Op het 3e niveau kunnen zij het reglement en andere documenten downloaden.”
Direct deelnemerspagina
Voor BPF Schoonmaak is het duidelijk en helder informeren van de actieve deelnemers belangrijk, stelt Kwakkelstein. “Daarom is de homepage van de website ook direct de deelnemerspagina. Geen extra handelingen, deelnemers komen direct op de pagina met de relevante informatie. Gepensioneerden en werkgevers klikken voor hun deel van de website eerst hun tab aan.”
Automatisch
De website is volledig responsive. Dat betekent dat de website automatisch aangepast wordt en zeer goed benaderbaar is op smartphones en tablets. Kwakkelstein: “En dat is belangrijk omdat er zo nog meer mogelijkheden zijn om de deelnemers goed te bereiken. Kortom: www.pensioenschoonmaak.nl laat zien dat het mogelijk is om helder te communiceren over pensioen.”
Massaal stemmen
Belangstellenden kunnen tot 7 november stemmen op de nieuwe website. Kwakkelstein: “Wij vragen u massaal te stemmen. Want genomineerd zijn, is al een compliment. Maar door te winnen geven we een nog duidelijker signaal af dat helder communiceren over pensioen kan. En vooral dat het werkt!”