Hago bestaat 70 jaar. Dat viert het concern in april met een groot feest voor alle medewerkers in Ahoy in Rotterdam.
In 1943 richtte Ton Goedmakers een glazenwassersbedrijf op in Heerlen.Hij gaf het de naam Hago, naar zijn vader Harrie Goedmakers. De eerste klanten waren kleine bedrijven. Maar na een paar jaar haalde Ton zijn eerste grote klant binnen: de toenmalige Staatsmijnen, het tegenwoordige DSM. In jaar één werden de Vroedvouwenschool en HTM klant. Eind jaren 40 ontwikkelde Goedmakers een systeem om de tijd te kunnen meten die nodig was voor de verschillende schoonmaakhandelingen. Dit systeem, dat inmiddels door vele bedrijven wordt toegepast, maakte het voor het eerst mogelijk om een offerte te maken met heldere kostenopbouw. Dit was in 1950 voor Philips reden om met twaalf vestigingen klant te worden bij Hago, waardoor het eerst nog regionale bedrijf ineens uitgroeide naar een landelijk schoonmaakbedrijf. Vele klanten volgden en zo ontwikkelde Hago zich de afgelopen 70 jaar van een kleinschalig familiebedrijf tot een van de grootste schoonmaakbedrijven in Nederland. Met 6.500 medewerkers realiseerde het bedrijf in 2010 een omzet van 156 miljoen euro.