Hago Next is sinds kort de nieuwe schoonmaakleverancier van BOVAG in Bunnik. Volgens beide partijen past die keuze bij de nieuwe manier van werken van BOVAG: verbindend, flexibel en duurzaam.
"Schoonmaken waar en wanneer nodig, overdag uitgevoerd door gastvrije schoonmakers", vertelt Hago Next. "Niet redenerend vanuit een standaard werkprogramma, maar op initiatief van de schoonmaker inspelend op de behoefte van de bezoeker van het BOVAG-huis."
Transparantie
Het volledig gerenoveerde BOVAG-pand is in januari officieel geopend. Het resultaat: een verenigingsgebouw met energielabel A, dat fungeert als ontmoetingsplek voor mensen uit de mobiliteitsbranche.
Het pand past bij het nieuwe werken en kent een duurzame insteek, stelt het schoonmaakbedrijf. "Een omgeving waar geen standaard dienstverlening bij hoort, maar een omgeving die om flexibiliteit, transparantie en een gezicht vraagt."
Dagschoonmaak
Irene Kraak – facilitair manager Bovag – vertelt: "Bij de keuze voor een dienstverlenende partij hebben we de nadruk gelegd op de integratie van onze nieuwe strategie in de facilitaire diensten."
"Eindgebruikers gaan nu tijdens kantooruren het gesprek aan met de schoonmaker van Hago Next", vervolgt Kraak. "Hierdoor voelen zij zich samen met de schoonmaker verantwoordelijk voor het resultaat. Deze ommezwaai van onzichtbare dienstverlening in de avond naar resultaatgerichte dagschoonmaak met dialoog past uitstekend in de nieuwe manier van organiseren van BOVAG."
Gastvrij
Bij start van Hago Next bij BOVAG is de eerste medewerkster van Hago Next mee overgegaan. Lamyaa El Omari moet haar ervaring nu inzetten bij BOVAG.
Bram Braakhuis – praktijkcoach Hago Next – zegt: "Bij de nieuwe vorm van dienstverlenen die BOVAG vraagt, komt de ervaring van El Omari zeker van pas. De gastvrije manier van werken met daarbij horende benodigde communicatie met de eindgebruikers is haar op het lijf geschreven. De opgedane ervaring kan zij goed overdragen aan haar teamleden."
Schoonmakers leren kennen
Tot nu toe is de opdrachtgever tevreden met de tot op heden behaalde resultaten. Kraak: "Uit gesprekken met ambassadeurs op de diverse afdelingen blijkt dat er positief gereageerd wordt op de nieuwe manier van schoonmaken. Wij vinden het allemaal fijn dat we de schoonmakers nu écht kennen en met hen kunnen overleggen."