Negenenveertig medewerkers van CSU bij Avans Hogeschool in Den Bosch en Breda zijn geslaagd voor hun opleiding resultaatgerichte schoonmaak en gastheerschap.
Naast een hoge schoonmaakkwaliteit vormt de beleving van de klant een belangrijk onderdeel van de dagelijkse werkzaamheden bij Avans Hogeschool. De opleiding leert medewerkers 'gastheerschap' in de praktijk te brengen en sluit aan bij de nieuwe resultaatgerichte manier van werken.
Op maat
Angela de Jong – Projectmanager Hospitality CSU – stelt: "Samen met het UL-Team – opleider op gebied van onder andere schoonmaak – bieden we bij Avans een op maat ontwikkelde basisopleiding schoonmaak aan die door de RAS is gecertificeerd. Deze is aangevuld met de modules resultaatgericht schoonmaken en gastheerschap."
Door op de werkvloer te oefenen met situatiesimulaties brengen CSU de theorie direct in de praktijk, zegt De Jong. "Dat iedereen geslaagd is voor het examen schept veel vertrouwen. Het draagt ook bij aan het positieve groepsgevoel. Voor veel geslaagden is dit bovendien hun eerste diploma. Dat is zeker reden voor een feestje."
Schoonmaker van de toekomst
Onder invloed van veranderende behoeften en werkomgevingen is gastvrijheid in het onderwijs steeds belangrijker, stelt CSU. William van Steen vult aan namens Avans Hogeschool: "De schoonmaker van de toekomst heeft niet alleen de hygiëne goed voor elkaar, maar is ook gastheer of –vrouw. Het draait om meer beleving bij de schoonmaak."