Asito, initiatiefnemer van het project 1.000.000 druppels, start naar eigen zeggen van het bedrijf de eerste duurzame kennisbank van Nederland. Samen met partners zoals MVO Nederland, Max Havelaar en Water Alliance worden er dagelijks duurzame tips verstuurd via www.twitter.com/1miljdruppels.
Elke week staat hierbij een ander thema centraal. Het doel van 1.000.000 druppels en de inmiddels 380 organisaties die zich aangesloten hebben bij het project is om een miljoen mensen in Nederland bewuster te maken van hun eigen rol binnen duurzaamheid. "Het is belangrijk om hierbij zo concreet mogelijk te zijn", stelt Sander Haas van Asito. "Daarom versturen we elke week een praktische duurzame tip per e-mail. We krijgen hier veel positieve reacties op en mensen zijn bereid om er mee aan de slag te gaan. Dit is reden geweest om hierop voort te bouwen door middel van een duurzame kennisbank. Het idee erachter is dat mensen bewuster keuzes kunnen gaan maken en stilstaan bij de impact die hun eigen keuzes hebben op hun omgeving."
Duurzame kennisbank
1.000.000 druppels verstuurt dagelijks duurzame tips die verzameld worden op de site www.eenmiljoendruppels.nl. Via www.twitter.com/1miljdruppels en www.facebook.com/eenmiljoendruppels worden de tips onder de aandacht gebracht. Elke week worden de duurzame tips verzorgd door een partner van het project, waardoor er telkens een nieuw thema centraal staat. De eerste week wordt gestart met het thema ‘geschiedenis' dat verzorgd wordt door Historisch Museum JoCas.
Druppel van de week
De 380 partnerorganisaties bereiken inmiddels ongeveer 375.000 mensen. Zij sturen de Druppel van de week door naar hun medewerkers. Organisaties kunnen zich via de site gratis aanmelden. Zij maken zo hun organisatie duurzaam van binnenuit. Meer informatie is te vinden op www.eenmiljoendruppels.nl.