Deze week in onze facility wereld een mooie week: de Vakbeurs Facilitair in Den Bosch! Ik mocht er tot nu toe twee keer zelf staan: de eerste keer met Living Facility – onderdeel van de BAM – en vorig jaar met de zwerm FM2Share.
Ik kijk altijd naar de beurs uit: collega's zien, bijpraten en kijken waar we samen kunnen verbinden!
Maar om eerlijk te zijn, zie ik er dit jaar ook een beetje tegenop. De toonaangevende beurzen geven tot nu toe geen hoopgevend beeld. De Vakantiebeurs gaf het ellendige bericht dat slechts 73% van de bevolking op vakantie gaat: een forse daling. Rond de Horecava verschenen de berichten dat binnen twee jaar 10% van de huidige horeca gaat verdwijnen en dat een driegangenmenu op dit moment een prijsdaling laat zien van gemiddeld 15%.
Dus collega's : Wat gaat onze Vakbeurs Facilitair dan brengen? In het beste geval een superinnovatieve schoonmaakmethodiek voor ‘het duurzame plassen onder de douche' natuurlijk en daar kijk ik ook naar uit!
Maar ik zie de berichten over de crisis en kommer en kwel eigenlijk niet zo zitten.
Voor mij is het verhaal over het succes van de modeketen Abercrombie en Fitch – met dank aan mijn puberdochters – veel interessanter. Zij noemen het genieten op de winkelvloer ‘een religieuze ervaring' en staan voor ‘het tegendraads succes'. De boodschap is duidelijk: doe het anders, zorg voor een beleving, zorg voor een verhaal, creëer verlangen, toon lef!
Kortom: ik hoop op onze beurs ondernemerschap te zien, een verhaal, een beleving, sprankeling en creatie. Dit uiteraard naast het bestaande gevoel van vertrouwen, kwaliteit, verbinding en co-creatie! Dus ‘aan de innovatie bak'!
Annelies Meijers MBA is directeur AMKwadraat – Advies & Management (www.amkwadraat.nl)
Daarnaast is zij ambassadeur van FM2Share – de facilitaire zwerm (www.fm2share.nl)