Als je als organisatie van inspanningsgerichte naar resultaatgerichte schoonmaak wilt, hoe besteed je dat dan aan? PON Facilities heeft inmiddels het antwoord op die vraag, omdat het bedrijf recent een dergelijke aanbesteding voor 19 locaties (kantoor- en productieruimte) heeft doorlopen. Martina van Dijk, Hoofd Pon Facilities Almere, deelt haar ervaringen tijdens de workshop "Van klant-leveranciersrelatie naar resultaatgericht partnership" op de Facto-middag over facilitair aanbesteden op 20 maart a.s. in Breukelen.
Op 1 maart a.s. treedt het nieuwe schoonmaakcontract tussen Pon Facilities en schoonmaakbedrijf Hago in werking.
Cases
De aanbieders moesten cases voorbereiden over drie onderwerpen:
– overgang naar resultaatgerichte schoonmaak (en de gevolgen voor personeel in termen van opleiding en anders naar schoonmaak kijken),
– dagschoonmaak;
– afvalscheiding.
De beoordeling vond plaats op basis van de verhouding 70/30 (kwaliteit/prijs).
Het resultaat van de aanbesteding is een resultaatgericht én flexibel schoonmaakcontract (60.000 m2 bvo) voor drie jaar (met 2x een jaar verlenging) tegen een marktconforme prijs, waarbij de klant-leverancierrelatie plaats maakt voor een partnershipsrelatie.
Bovendien wordt een significante kostenbesparing gerealiseerd terwijl de kwaliteit stijgt.
Hoe is Pon tot dit resultaat gekomen?
De sprekers van de workshop zijn:
– Martina van Dijk, hoofd Pon Facilities Almere
– Tineke Martens, manager buitendienst bij Masterkey-Plus
– Patrick Wiggerman, directeur verkoop bij Hago
Andere presentaties
Tijdens de middag staan diverse andere onderdelen op het programma:
– praktijkcase aanbesteden catering (gemeente Nieuwegein)
– lezing inkoophoogleraar prof. dr. Jan Telgen (Wat brengt de nieuwe Aanbestedingswet per 1-4 a.s. en wat zijn de 10 grootste missers bij facilitair aanbesteden?)
– complete juridische update (incl. actuele jurisprudentie) door aanbestingsadvocaat mr. Gijs Verberne.
Meer weten?
Kijk voor informatie en aanmelden op http://www.facto.nl/opleidingen .